http://flyfun.ir/wp-content/uploads/2016/10/tech_page_divider_1.png

 

پاستا بخورید کمتر چاق شوید

پاستا بخورید کمتر چاق شوید

,[categoriy]

دانشمندان ایتالیایی کشف کردند، مقداری از آن چه نمی توانید از آن دل بکنید – پاستا – برای شما خوب است.

به گزارش آکاایران:
تحلیلی که آن ها بر روی بیش از ۲۳۰۰۰ نفر انجام دادند، نشان داد که خوردن مقداری پاستا با شاخص توده ی بدنی پایین تری همراه است. همچنین احتمال اضافه وزن و چاقی برای آن هایی که نودل می خوردند کمتر بود.
محققین نوشتند: نتایجی که ما به دست آوردیم، در تایید مطالعات نسبتا اخیری بود که به بررسی ارتباط غذا و مواد مغذی با BMI، در ۱۷۹۴ فرد میانسال آمریکایی پرداخته بود.
این تحقیق در مجله ی Nutrition and Diabetes منتشر شد.

تاریخ پاستا

با این که این نودل های دوست داشتنی به عنوان غذایی ایتالیایی شناخته می شوند، اما بسیاری از مردم باور دارند که در واقع دستور پخت آن در چین شکل گرفته و در قرن سیزدهم توسط مارکو پولو به امپراطوری رم برده شده است. با این حال، سازمان بین المللی پاستا بیان دارد که اصالت پاستا حتی به زمان های دورتر برمی گردد، به تمدن اتروسک. این جامعه ی باستانی، غلات مختلفی را با هم آسیاب می کردند، با آب مخلوطش می کردند و محصول نهایی را می پختند.
فرقی ندارد که چه کسی اول آن را درست کرده است، پاستا از زمان های قدیم در مناطق مدیترانه ای مورد استفاده قرار می گرفته و هنوز هم بخشی از رژیم غذایی امروزی باقی مانده است. با این که باور رایج در میان آمریکایی ها این است که پاستا تنها ظاهر زیبایی دارد و ارزش غذایی ندارد، اما ایتالیایی ها از آن به عنوان پایه ای برای هرم غذاییشان استفاده می کنند.
در واقع، یک فنجان پاستای معمولی، ۶٫۷ گرم پروتئین و مقدار کمی کلسیم و پتاسیم دارد. در حالی که همان مقدار از پاستای غنی شده، علاوه بر موارد یاد شده، آهن، انواع ویتامین بی و تا ۲۵٪ از نیاز روزانه ی شما به فیبر و فولیک اسید را تامین می کند.
محققین نشان دادند که رژیم غذایی مدیترانه ای که مقادیر قابل قبولی از سبزیجات، میوه، آجیل، نخود و لوبیا، غلات تصفیه نشده، روغن زیتون و ماهی را شامل می شود، کاهش خطر حمله ی قلبی، سکته و سرعت پیری مغز را به همراه دارد.
از آن جایی که پاستا، بخشی از رژیم غالب منطقه باقی مانده است، تیمی از محققین ایتالیایی تصمیم گرفتند تا تاثیرات آن بر سلامتی را جدا از سایر اعضای رژیم مدیترانه ای بسنجند.

بخورید ولی اصراف نکنید

برای این کار، آن ها داده های به دست آمده از دو گروه افراد را بررسی کردند. ۱۴۴۰۲ شرکت کننده از منطقه ی مولیز ایتالیا که بیش از ۳۵ سال سن داشتند و ۸۹۶۴ شرکت کننده ی دیگر از مناطق دیگر ایتالیا که بالای ۱۸ سال سن داشتند. تمام شرکت کنندگان به صورت تصادفی انتخاب شدند.
تیم تحقییقاتی که توسط دکتر لیسیا لاکویلو رهبری می شد، به سرعت دریافت که پاستا، موجود مضری که آمریکایی ها فکر می کنند در هرم غذایی نیست. خوردن پاستا هم به زنان و هم به مردان کمک کرد تا یک رژیم غذایی سالم را حفظ کنند.
با این حال، زیادی پاستا خوردن هم جایز نیست.
لاکویلو و همکارانش نوشتند: چه در مردان و چه در زنان، افراد چاق پیرتر بودند و در موقعیت اجتماعی-اقتصادی پایین تری قرار داشتند ، دور کمر و باسنشان، و نسبت آن ها هم بیشتر بود و پاستای بیشتری می خوردند. محققین ادعا کردند که هیچ تعارض منافعی وجود نداشته است – به جز علاقه ی آن ها به غذای خوب.
محققین، مقدار ایده آلی برای پاستا تعیین نکردند، اما به اندازه ی کافی از زوایای مختلفی به داده ها نگاه کردند که بگویند هیچ رابطه ای بین خوردن پاستا و BMI بالا وجود ندارد.

عضویت در کانال تفریحی  

نویسنده: alpha

اشتراک گذاری این نوشته

دیدگاه شما چیست ؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *