http://flyfun.ir/wp-content/uploads/2016/10/tech_page_divider_1.png

 

تهیه غذای فوق العاده خوشمزه برای گیاهخواران

پختن غذایی خارق العاده برای گیاهخواران

 می‌توان با کمی خلاقیت غذاهای مغذی، سبک و کم کالری با گیاهان تهیه کرد. غذای پیشنهادی امروز سرشار از مواد و املاح مغذی است . بسیاری از خانم‌ها وقتی فریزرشان از گوشت و مرغ خالی می‌شود نمی‌دانند چه غذایی بپزند. از نظر این افراد، شام و ناهار وعده‌ای است که با انواع گوشت‌ها آماده می‌شود. این در حالی است که می‌توان با کمی خلاقیت غذاهای مغذی، سبک و کم کالری با گیاهان تهیه کرد. برای بسیاری از مادران رسیدن همه املاح غذایی به بدن اعضای خانواده دغدغه بسیار مهمی است. غذای پیشنهادی امروز سرشار از مواد و املاح مغذی است.اگر دوست داشته باشید می‌توانید در حد ۱۰۰گرم قارچ هم به این مواد اضافه کنید. قارچ یکی از سبزی‌هایی است که با تحریک گلبول‌های سفید به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند. برای درست کردن این غذا ابتدا پیاز را نگینی خرد کنید و بگذارید با مقدار خیلی کمی روغن سرخ شود.
در ظرف را ببندید تا پیاز مغزپخت و سبک شود. ادویه‌ها را می‌توانید در همین مرحله اضافه کنید.
پوست کدو و بادمجان را بگیرید و به‌صورت ورقه‌ای آنها را برش بزنید. از آنجا که کدو زودتر از بادمجان می‌پزد بهتر است برش‌های کدو ضخیم‌تر از برش‌های بادمجان باشد. با این کار می‌توانید آنها را با هم سرخ کنید.
تا بادمجان و کدو یک سمتشان سرخ می‌شود سراغ خرد کردن سایر موادتان بروید.
مرحله بعد تفت‌دادن پنیر‌های لاکتیکی است که به‌صورت مکعب‌های یک در یک‌‌سانت خرد کرده‌اید. سرخ کردن پنیر در ماهیتابه استفاده شده برای کدو و بادمجان می‌تواند رنگ پنیر‌ها را تیره کند بنابراین شستن ماهیتابه یا استفاده از ظرف دیگر ضروری است.
برای سرخ کردن این پنیر از مقدار کمی روغن استفاده و در حد طلایی شدن، پنیر را سرخ کنید. البته می‌توانید سرخ هم نکنید و به همان صورت مکعب‌های ریز به موادتان اضافه کنید.
همیشه این نکته را در نظر داشته باشید که در پختن غذاهای گیاهی دست‌تان باز است و هر طوری که دوست دارید می‌توانید مواد را طبخ کنید.
پنیر‌های لاکتیکی که این روزها در بازار به وفور یافت می‌شوند، بافت متراکمی دارند و در آب شور نگهداری می‌شوند بنابراین روی نمک این پنیرها حساب کنید و از مقدار اولیه نمکی که برای این غذا کنار گذاشته‌اید، کم کنید.

پنیر لاکتیکی از فراورده‌های خانواده پنیر است و از نظر ارزش غذایی همانند سایر فراورده‌های این خانواده از پروتئین و کلسیم بالایی برخورداراست. به آن پنیر سنتی نیز می‌گویند. پنیر لاکتیکی را خودتان هم می‌توانید درست کنید. این دقیقا همان پنیری است که از شیر کامل و به‌طور مستقیم درست می‌شود. خوبی پنیر‌های لاکتیکی موجود در بازار این است که آنها کاملا پاستوریزه هستند و مانند پنیری که در خانه درست می‌کنید طعم طبیعی دارند. مرحله نهایی، ریختن مواد کنار هم درون ماهیتابه و گذاشتن برش‌های حلقه‌حلقه‌شده گوجه‌فرنگی روی آن است.
در ظرف را بگذارید تا گوجه آب بیندازد و طعم دلنشین مواداولیه‌تان به خورد هم برود.
از اینجای کار به بعد بهتر است غذایتان را زیاد هم نزنید تا بافت کدو و کوجه‌فرنگی از هم باز نشود و شکلشان حفظ شود. قارچ‌ها را هم می‌توانید کنار کدو و بادمجان‌ها تفت دهید و هم در مرحله نهایی که گوجه‌ها را گذاشتید روی آنها بچینید.
از آنجا که قارچ نیز مانند گوجه‌فرنگی آب می‌اندازد مدت بیشتری باید صبر کنید تا آب مواد جمع شود و غذایتان قوام پیدا کند.

تهیه غذای فوق العاده خوشمزه برای گیاهخواران

عضویت در کانال تفریحی  

نویسنده: alpha

اشتراک گذاری این نوشته

دیدگاه شما چیست ؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *